sport injuries in athlete's

فیزیوتراپیست میثم شیرزاد

فیزیوتراپیست میثم شیرزاد

با سلام
در این وبلاگ سعی میگردد که در مورد شایع ترین آسیب های وارده در ورزشکاران حرفه ای اطلاعاتی در اختیار هموطنان عزیز قرار گیرد.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

hamstering injury

يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶ ب.ظ

درمان آسیب ناشی از کشیدگی عضلات همسترینگ

اهمیت زیادی دارد که درمان آسیب ناشی از کشیدگی همسترینگ بلافاصله پس از ایجاد آسیب شروع شود. بنابر این به ورزشکاران توصیه می شود با برنامه توانبخشی کشیدگی همسترینگ آشنا شوند.درمان درد پشت ران

ورزشکار چه کاری باید انجام دهد؟

...

مهمترین مرحله درمان در 48 ساعت ابتدای آسیب می باشد. در این زمان اقدامات زیر می تواند بوسیله خود ورزشکار انجام شود:

● فورا سرما درمانی شروع شود. برای اینکار می توان از کیسه یخ محتوی قطعات کوچک یخ یا کیسه محتوی سبزیجات یخ زده یا پک سرما زا استفاده کرد. کیسه یخ را لای حوله قرار داده وبمدت 10 تا15 دقیقه روی محل آسیب دیده گذاشته شودد. قرار دادن کیسه یخ هر 2 تا 3 ساعت بمدت 10 تا15 دقیقه در زمان بیداری مناسب است. در صورت سفید شدن محل یخ درمانی را فورا متوقف کنید.در صورت داشتن بیماری عروقی،دیابت یا کاهش حس با پزشک مشورت کنید.

● استفاده از بانداژ فشاری الاستیک برای کاهش خونریزی داخل عضله وکاهش ورم. در صورت تورم زیر ناحیه بانداژ شده یا افزایش درد یا کرختی محل بانداژ را شل تر ببندید .بستن باند از قسمت دورترعضو نسبت به قلب شروع شود.

● استراحت در حد ممکن وبالا قرار دادن پا نسبت به سطح قلب که باعث کاهش تجمع مایعات در عضو می شود.

● انجام ورزشهای کششی:

زمانی که درد اجازه دهد ورزشهای کششی باید شروع شوند.احتمال دارد که بتوان به ورزشهای قدرتی پیش از امادگی پا برای ورزشهای کششی پرداخت.

● انجام ورزشهای قدرتی:

باید بمحض اینکه درد اجازه دهد به این ورزشها پرداخت. انجام ورزشهای حرکتی می تواند به کاهش تورم کمک کند.ورزشهای قدرتی بتدریج بار وارد شده به عضله را افزایش می دهد.

مراجعه به پزشک متخصص و فیزیوتراپیست چه کمکی می کند؟

● ادامه درمان از جمله در صورت لزوم، تجویز مسکن ها مانند استامینوفن یا ایبوپروفن(ادویل،ژلوفن )و توصیه به انجام یک دوره کامل توانبخشی تخصصی کشیدگی همسترینگ.

● تجویز ماساژ ورزشی برای تسریع روند بهبود.انجام ماساژ درمانی به عضله کمک می کند که فیبرهای آسیب دیده بازتوانی شده و بافت اسکار یا جوشگاه کمتر شود.بعلاوه ماساژ درمانی باعث افزایش جریان خون به عضو می شود.

● تجویز استفاده از اولتراسوند ودیگر انواع الکتروتراپی جزئی از درمان کشیدگی همسترینگ است که به ترمیم عضله و کاهش ورم کمک می کند.

● علاوه برتجویز استراحت ،استفاده از عصای زیر بغل مناسب می تواند به تحرک مناسب در صورت شدت آُسیب کمک کند.

● در صورت لزوم پزشک متخصص با انجام ام آر آی شدت آسیب را تخمین زده و برنامه درمانی را همراه با فیزیوتراپیست توصیه می نماید.

● اگر آسیب شدید باشد ممکن است عمل جراحی توصیه شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۹
میثم شیرزاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی